Het politievrouwenkoor Proces Vocaal zingt op 26 mei in Ridderkerk
Het politievrouwenkoor Proces Vocaal zingt op 26 mei in Ridderkerk Foto:

Muzikale avond met veel blauw op het Sint Jorisplein

vrijdag 26 mei 2023 19:30

Op vrijdagavond 26 mei verzorgt het koor Proces Vocaal een optreden onder de pagodetent aan het Sint Jorisplein in Ridderkerk. Dit politiekoor is een nieuwkomer in de serie zomeravondconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER).

Proces Vocaal is een dameskoor van de politie-eenheid Rotterdam. “Door de Eenheid Rotterdam zingend te vertegenwoordigen en ons in het representatieve politie-uniform te presenteren, dragen wij bij aan de verbetering van het imago van de politie” vinden de zingende politievrouwen.
Het politiedameskoor is opgericht in oktober 1998 en bestaat nu uit zo’n 26 dames. Zij zingen onder leiding van dirigent Chiel Naber.

Jubileumconcert

Op zaterdag 7 oktober viert Proces Vocaal het 25-jarig bestaan met een jubileumconcert in het Zuidplein Theater. Het koor zal dan optreden met een liveband.

Vrijdagavond is de kennismaking met Ridderkerk. De groep zal bij dit zomeravondconcert een greep doen uit het repertoire. Zowel de ballads als swingende up-tempo nummers worden met veel enthousiasme en passie gebracht.
Het optreden van het politiekoor op het Sint Jorisplein begint om 19.30 uur.