Oosterpark vol Bullterriërs

Regionaal

RIDDERKERK - Op zondag 22 september is er voor de derde keer een Bullterriërwandeling in het Ridderkerkse Oosterpark. Bezitters van deze honden zullen tussen 12.00 en 14.00 uur gezamenlijk door het park wandelen. Voor pups en niet meer zo goed lopende ‘bulls’ is er een ingekorte route met meer stops.

Er wordt vanaf 13.30 uur verzameld op de parkeerplaats aan het Oosterpark ter hoogte van de Pelikaan. John Koster en Astrid van Doorn hebben al ruim honderd aanmeldingen binnen. Zij namen drie jaar geleden het initiatief voor de parkwandeling met een tweeledig doel. Voor de eigenaren en bullterriërs is dit een leuke manier om met elkaar in contact te komen. Daarnaast moet het gezamenlijk naar buitentreden het imago van de honden verbeteren. De honden ogen agressief, maar zijn volgens hun baasjes juist schatjes. Meer informatie over dit evement is te vinden op Facebook onder ‘Bull terriërwandeling Ridderkerk’.