Verhalen van vluchtelingen

Regionaal

RIDDERKERK - Theatergroep The New Dutch Connection speelt op vrijdag 27 september de voorstelling “As I left my father’s house” in Ridderkerk. Deze productie gaat over ontheemde mensen en culturen, waarvoor aandacht wordt gevraagd met interessante sprekers, gedichten, theater, zang en muziek van topniveau. Centraal in de voorstelling staan drie jonge mensen: een moslim, een jood en een christen, die vertellen over de gebeurtenissen die hen ooit dwongen hun land te verlaten.

Deze aangrijpende verhalen, ondersteund door muziek en zang, raken en ontroeren. Overal waar dit stuk is opgevoerd is men onder de indruk. Door het decor zit het publiek letterlijk en figuurlijk heel dicht bij de verhalenvertellers. Na afloop is er alle ruimte voor gesprek en reflectie met de makers.
“As I left my father’s house” wordt opgevoerd in de ‘Levensbron’ aan de Jan Luykenstraat 10. De voorstelling begint om20.00 uur. Vanaf 19.30 uur is er inloop. De entree is vrij. Wel is er een collecte voor de bestrijding van een deel van de onkosten.

Deze avond is mogelijk gemaakt door de samenwerking van Vrouwen voor Vrede Ridderkerk, Vrouwen voor Vrede op de Molukken, PKN gemeente de Levensbron, Stichting Vluchtelingenwerk Ridderkerk, Stichting Molukse Moskee, Contactorgaan Moslims en Christenen, Duurzaam zonder Grenzen Ridderkerk, en een vertegenwoordiger van het Joodse gedachtegoed.
Financiële bijdragen voor dit initiatief zijn ontvangen van de gemeente Ridderkerk en de Johannesstichting.