Nieuwe seizoen Anyam begonnen

Regionaal

RIDDERKERK - In september is Anyam, de Ridderkerkse vereniging voor sport en ontspanning voor verstandelijk beperkten, weer van start gegaan met een nieuw seizoen dansen en zwemmen. Op maandag 2 september begon het zwemmen in de Fakkel, zoals gebruikelijk om 19.15 uur. Op donderdag 12 september begonnen de danslessen bij dans- en partycentrum Jaap van der Graaf, eveneens om 19.15 uur.

Naast deze wekelijks terugkerende activiteiten is er ieder jaar een dagje uit. Afgelopen zaterdag zijn de leden met twee bussen naar Ouddorp gereden. ,,Na een vlotte rit kwamen we aan bij geitenboerderij de Mekkerstee. Hier stond een heerlijke lunch op ons te wachten en werden we rondgeleid door de boerderij. In de stal stonden heel veel geiten.’’,,Na een bezoek aan de winkel reden we naar het RTM museum, waar we een rit maakten met een historische tram die vroeger in Rotterdam en omstreken reed (de blokkendoos). Na een drankje gingen we weer terug naar Ridderkerk, waar we een drukke dag afsloten bij Jaap van der Graaf met een voortreffelijke maaltijd met frietjes. De dag was, mede door het mooie weer en de vele vrijwilligers, buitengewoon geslaagd.’’

Anyam is inmiddels gegroeid naar zo’n 80 leden en een groot aantal vrijwilligers. Nieuwe leden zijn van harte welkom. Er is vrije inloop om eerst de sfeer te proeven. Uiteraard geldt dit ook voor nieuwe vrijwilligers. Voor vrijwilligers is er jaarlijks een barbecue, rond de feestdagen zijn er dansavonden, er zijn dans- en zwemslotavonden, de stichting hielp KCR om een G-korfbalteam samen te stellen enzovoorts. Zie voor meer informatie www.anyam.nl of mail naar info@anyam.nl.