RVVH onderuit in bekertoernooi

Sport

RIDDERKERK - RVVH heeft vanavond het toernooi om de KNVB-beker met opgeheven hoofd verlaten. De thuisploeg ging nipt met 1-3 onderuit tegen de profs van Vitesse.

In Ridderkerk kwam Vitesse moeilijk aan voetballen toe. Het lukte RVVH  bijna zeventig minuten lang om het spel van de Arnhemse club te  ontregelen. Via een vrije trap van Eggers kwam RVVH voordat Janssen van  vijfentwintig meter afstand RVVH-goalie Spelde verraste, 1-1. In de tweede helft waren het uiteindelijk Kashia en Van der Heijden die  Vitesse in veilige haven loodsten.

Trainer Giovanni Franken was tevreden over het spel van zijn ploeg. "We hadden als doel Vitesse goed voetballen onmogelijk te maken, en zelf te loeren op de counter," gaf de oefenmeester toe. "En dat lukte vrij lang goed. Maar je weet dat profs er nog een schepje bovenop kunnen doen, en dat gebeurde. Al met al mogen we tevreden zijn over hoe we onszelf hebben verkocht."

Lees het complete verslag volgende week in De Combinatie.