Ingezonden: Nieuws van stichting Pescari

Regionaal

RIDDERKERK - In 2011 hebben Cor en Marja de Boef uit Ridderkerk voor de tweede maal een sponsorfietstocht naar Roemenië gemaakt. Mede door hun enthousiasme hebben anderen hierop ingehaakt door in Ridderkerk-Slikkerveer meerdere acties ter ondersteuning op touw te zetten, met een totaalopbrengst van € 23.000.

Hiermee zijn in 2012 en dit jaar in de drie vestigingen van het kindertehuis een aantal bouwkundige aanpassingen gerealiseerd en een aantal artikelen aangeschaft, waarmee voor zowel de kinderen als de leiding een prettiger omgeving is ontstaan.Raza de SoareIn dit appartement worden acht kinderen verpleegd, die volledig afhankelijk zijn van verzorging. Zij kunnen op geen enkele manier zelfstandig functioneren. Hier zijn voor de verwarmingsinstallatie nieuwe leidingen aangeschaft. Voor de verzorging is een wasdroger geplaatst.

Omdat de meeste kinderen niet in staat zijn normaal voedsel te eten, hebben we een magnetron en mixer aangeschaft. Voor één van de kinderen is een aangepast bed besteld. Dit wordt door een meubelmaker gebouwd waarmee we al eerder zaken hebben gedaan. Ook nu betalen wij alleen de materiaalkosten en neemt hij de loonkosten voor zijn rekening.