‘Oma huiskamer’ voor Dr. Schaepmanschool

Regionaal

RIDDERKERK - Op 27 september jonstleden is de nieuwe buitenschoolse opvanglocatie (BSO) van de Dr. Schaepmanschool in Ridderkerk officieel geopend. Deze in samenwerking met Kinderopvang Mundo gerealiseerde ruimte is helemaal ingericht in de sfeer van “Oma’s huiskamer”.

Het is er ouderwets gezellig gemaakt met bloemetjesbehang, het ‘Huilende Zigeunerjongetje’, gehaakte kleedjes, koffiemolen, klassiek koekjesblik, kleurrijke kussens en een nep openhaard. “Ik had nog mijn bedenkingen bij ‘bloemetjesbehang en oma-meubels’, maar het is een geweldige plek binnen onze school geworden” zegt locatieleidster Sigrid Reitsma over de nieuwe BSO: “Het interieur doet denken aan dat van onze oma’s, maar dan nog veel leuker”.

Volgens Tim Zoutendijk, locatiemanager van Kinderopvang Mundo kunnen kinderen hier genieten van het huiselijke gevoel, “van het koekje bij de thee’. Altijd binnen zitten bij deze bijzondere opvang is er echter niet bij. Als het maar even kan wordt er buiten gespeeld: “Door vaak buiten te spelen ontdekken kinderen de natuur en krijgen ze volop beweging en frisse lucht.

Het Mundo Activiteitenteam zal de nieuwe BSO regelmatig bezoeken om met de kinderen extra activiteiten te ondernemen op het gebied van sport, spel, natuur en kunst. Denk hierbij aan totempalen maken, boksen of een cursus boomklimmen. In de schoolvakanties bedenkt het activiteitenteam een bijzonder programma. We bieden kinderen een veilige omgeving en heel veel uitdaging en avontuur.”