Dennis Littel Nederlands kampioen Formula Windsurfing

Sport

RIDDERKERK - Afgelopen weekend heeft Dennis Littel (31) uit Ridderkerk op de Brouwersdam zijn negende opeenvolgende Nederlandse kampioenschap Formula Windsurfing binnengehaald. Het kampioenschap windsurfen werd dit jaar afgewerkt op vijf locaties in even veel weekenden.

Dit seizoen stonden er vijf NK weekenden op het programma, waar de nationale titelstrijd werd uitgevochten in de disciplines Formula Windsurfing, Slalom en Freestyle. Dat het winnen van zijn negende titel niet zonder slag of stoot zou gaan, werd duidelijk op het eerste evenement op het Grevelingenmeer bij Bruinisse (20-21 april), waar de jeugd nadrukkelijk aan de deur klopte. Teade de Jong (Dokkum, Friesland) en Jordy Vonk (Nieuw-Vennep, Noord-Holland) wonnen de eerste races, maar de geboren Barendrechter herstelde zich knap en wist alsnog het weekend op zijn naam te schrijven.

In de aanloop naar het laatste evenement van het jaar op de Brouwersdam was Littel al zo goed als zeker van de eindoverwinning. Toen de organisatie in verband met het stormachtige weer besloot de wedstrijd af te gelasten kon de champagne eindelijk worden ontkurkt. Dennis: ,,Het is inmiddels alweer m'n negende NK titel op rij sinds 2005, en al is het misschien niet meer zo intens als de eerste titel, het voelt goed om zo’n serie neer te zetten. Dat hebben we dan ook ‘s avonds gezellig gevierd. Zolang ik ervan blijf genieten gaan we gewoon door en ga ik graag de strijd aan met de jonge jongens die steeds dichterbij komen."