Stunt RVVH bij koploper Smitshoek

Sport

BARENDRECHT - RVVH boekte zaterdag pas de tweede zege van het seizoen. Koploper Smitshoek werd met 1-2 opzij gezet.

De thuisploeg miste karakter en de juiste inzet om het de Ridderkerkers echt moeilijk te maken. Yilmaz zette RVVH op 0-1, voordat Ricardo Merrelaar de gelijkmaker verzorgde in de tweede helft namens Smitshoek, 1-1. Mischa Moerenhout schoot RVVH alsnog naar de overwinning, 1-2. Door de zege stijgt RVVH naar de achtste plaats in de hoofdklasse.

In de eerste klasse speelde Rijsoord met 2-2 gelijk tegen Zuidland. De ploeg van trainer Gijs Zwaan blijft hierdoor zesde. Bolnes won in de tweede klasse opnieuw een wedstrijd. Ditmaal werd Botlek met 1-2 verslagen. De Ridderkerkers staan nu verrassend tweede.