Actie 'Spieren voor Spieren' gecancelled

Sport

RIDDERKERK – Vorige week stond er in De Combinatie een oproep voor deelname aan de actie voor stichting Spieren voor Spieren. SV Bolnes organiseerde een activiteit waarbij 's nachts geld kon worden ingezameld voor het goede doel. Maar op het laatste moment moest de club de actie cancellen. ,,Er was te weinig animo voor de actie,” zegt oud-voorzitter Kees van Weijen, die de actie had bedacht.

Door Michael de Vogel

,,Het idee om mee te doen met de actie Spieren voor Spieren kwam spontaan op nadat ik op dinsdagavond een televisieprogramma zag waarin het ter sprake kwam,” legt de oud-preses uit. ,,Ik ben toen eerst gaan kijken welke activiteit er in Ridderkerk werd georganiseerd en toen ik er achter kwam dat er niets was te doen in het kader van deze actie ben ik de nodige informatie gaan binnen halen via de site van Spieren voor Spieren.”

Er was natuurlijk wel een duidelijk doel. ,,Het doel was geld ophalen voor de stichting Spieren voor Spieren. Dat is niet gelukt. Het bekendmaken van de actie via de site van SV Bolnes en de Combinatie heeft weliswaar het beoogde effect gehad. Alleen de tijd was te kort waardoor er te weinig aanmeldingen waren om de sponsorloop door te laten gaan. Wij hebben daarom op zaterdagavond 18.00 uur besloten de activiteit af te blazen. Natuurlijk was dit ook een goede manier om onze maatschappelijke betrokkenheid te tonen hetgeen wij alle dagen doen.”

Club

Met de club gaat het de goede kant op. ,,Sportief gezien mogen wij zeker niet klagen, de selectieteams draaien bovenin mee en de vooruitzichten zijn goed. De jeugd groeit als nooit te voren, veel jeugd meld zich aan in de leeftijd van 6 tot 10 jaar,” licht Van Weijen toe. ,,Met als trainer/begeleider Melvin Zaalman hebben wij een bevlogen leider binnengehaald die zeer georganiseerd en met steun van vele vrijwilligers heel goed werk doet.” Zelf doet Van Weijen een stapje terug. ,,Ik ben tijdelijk teruggetreden als voorzitter omdat ik voor mijn bedrijf in Kroatië regelmatig op reis ben. Daardoor kan ik te weinig tijd kan besteden aan de club. Arther Wegner, de voorzitter van de jeugdafdeling, neemt mij tijdelijk waar.”