Muziek van Genesis in Ridderkers theater

Dieren

RIDDERKERK - De Nederlandse Genesis tributeband Squonk speelt op vrijdag 22 november in het Ridderkerkse theater Het Plein. Met de theatershow “The (Hi)Story of Genesis” wordt het publiek meegenomen op een tijdreis met Genesis-klassiekers als “Firth of Fifth”, “The Lamb Lies Down On Broadway”, “Entangled”, “Afterglow”, “Mama” en “No Son of Mine”. De nummers worden in min of meer chronologische volgorde gebracht, soms ondersteunt met videobeelden. Ook wordt een aantal klassiekers akoestisch gebracht.

Squonk (genoemd naar een nummer van het Genesis-album “A Trick of the Trail”) is in 2006 opgericht door toetsenman Clemens Steenweg. Sinds 2011 vormt hij de band met zanger Hans van Lint, gitarist Edwin Roes, bassist Jan Nieuwenhuis en drummer Ed Wernke, vier klassemuzikanten die de passie voor muziek van Genesis met hem delen. Dat maakt Squonk deels een Ridderkerkse formatie, want Roes en Wernke hebben hier hun (muzikale) roots liggen. Hun band For Absent Friends verwees ook al naar een titel van Genesis.

De theatershow van Squonk duurt ruim twee uur en iedere Genesisliefhebber zal er elke minuut van genieten. Het optreden in Het Plein begint om 20.00 uur. Kaarten kosten € 15,-- per stuk. De kaartverkoop is in grandcafé Het Plein aan het Koningsplein 2. Reserveren kan via 0180-451620. Men kan ook kaarten bestellen via: www.squonk.nl.