Warm onthaal voor Sinterklaas in Ridderkerk

Nieuws

RIDDERKERK – Sinterklaas is feestelijk onthaald in Ridderkerk. Het heerlijk dagje begon bij De Schans in Slikkerveer, waar honderden kinderen en ouders naar de stoomboot stonden uit te kijken. Als regelpiet vooruit gestuurd was Piet Paniek. Die zag in bijna elk passerend schip de boot van Sinterklaas, maar liet de echte stoomboot bijna voorbijvaren.

Hevig zwaaien en het schreeuwen van de kinderen deed de stoomboot nog net op tijd draaien. Burgemeester Anny Attema stond op de steiger klaar om de Sint welkom te heten. Sinterklaas nam daarna ruim te tijd om handen te schudden op het volle parkeerterrein. Na ongeveer een uur stapte de goedheiligman met de burgemeester in een koets. Een feestelijke optocht bracht de Sint naar het Koningsplein, waar het ook zwart van de mensen zag. Daar was iedereen lekker opgewarmd met de Sinterklaasshow van Kevin Brouwer. Hoogtepunt was het samen zingen met Sinterklaas, de burgemeester en vrolijk dansende Pieten. Met een uitgebreide rondgang door het winkelcentrum en een feest met verstandelijk beperkten werd deze bijzondere Sinterklaasdag besloten.

Bekijk hier de foto's van de binnenkomst van Sinterklaas in Ridderkerk. Foto's Johan Kruithof.