Groepscursus voor tienermeiden en volwassenen met overgewicht

Nieuws

RIDDERKERK - Op 15 januari 2014 start LidiCa in Ridderkerk een creatieve groepscursus voor tieners met overgewicht. Op dinsdag 21 januari begint een soortgelijke groep voor volwassenen. Doel van de cursus is om deelnemers op een verantwoorde en creatieve manier te helpen naar een gezonde leefstijl en een blijvend gezond gewicht. Tijdens de bijeenkomsten krijgen zij informatie over gezonde voeding en een gezond eet- en leefpatroon. Daarnaast werken ze met behulp van creatieve opdrachten aan een positief zelfbeeld en aan zelfvertrouwen.

Voor jongeren tussen de twaalf en achttien jaar is individuele begeleiding mogelijk, maar meisjes kunnen ook kiezen voor de creatieve groepscursus. De deelneemster gaan met een kleine groep met het maken van collages en andere creatieve technieken aan de slag met hun overgewicht en hun zelfvertrouwen. Daarbij krijgen ze informatie over gezonde voeding en leren hoe hun eetgedrag de baas kunnen. Ook mode en kleding spelen in de cursus een rol. Voor ouders worden er tijdens de cursus twee ouderavonden georganiseerd. Er staan acht bijeenkomsten op de woensdagavond (19.00 tot 20.30 uur) op het programma. Deelname kost € 179,--. Wie zich voor 1 januari met een vriendin aanmeldt, kan voor € 149,-- per persoon gedaan worden.

Ook voor volwassenen is er naast individuele begeleiding bij LidiCa Coaching een creatieve groepscursus van acht bijeenkomsten. In een groep gaan men met diverse opdrachten aan de slag met het overgewicht. “Het huidige eetpatroon wordt bekeken, ze krijgen tijdens de cursus uitgebreide informatie over gezonde voeding, er wordt aandacht besteed aan het eetgedrag (emotie-eten) en welke kleding het beste bij welk figuur past” zegt gewichtscoach Lisette van der Spoel over dit programma.
De bijeenkomsten van deze groep zijn op acht opeenvolgend dinsdagavonden van 20.00 tot 21.30 uur. Het cursusgeld is € 149,--. Ook voor deze groep is er tot 1 januari een introductieaanbieding. Bij inschrijving met een vriendin, zus of buurvrouw betaalt men € 125,-- per persoon.
Voor meer informatie en aanmelding kan men mailen naar: info@lidica.nl.