Met pup op consultatiebezoek

Nieuws

RIDDERKERK - Iedere puppyeigenaar wil het beste voor zijn nieuwe huisgenoot. Om die reden heeft Dierenkliniek Ridderkerk het Juniorprogramma in het leven geroepen. Met dit programma komt de pup in het eerste levensjaar (na de derde enting) vijf keer langs bij de dierenarts of assistente.

Het is zo alsof men met de pup naar het consultatiebureau gaat. Er wordt bij deze bezoeken gekeken naar het gebit, de groei en het gewicht, de gewrichten, de oren en ogen, het hart en de longen. Eventuele problemen kunnen zo op tijd worden gesignaleerd. Tevens krijgt de eigenaar van de pup tijdens elk consult uitleg over verschillende onderwerpen. Toegelicht wordt onder meer het belang van chippen, vaccineren en ontwormen en ontvlooien. Daarnaast wordt uitleg gegeven over castratie/sterilisatie, goede voeding, gedrag, verzorging van de vacht e.d. Ook krijgt men een groeiboekje waarin de groei van de pup kan worden bijgehouden. Voor meer informatie: www.dierenkliniekridderkerk.nl.