Donckse Schildersclub in Oudheidkamer

Nieuws

RIDDERKERK - Op woensdag 8 januari 2014 begint in de Ridderkerkse Oudheidkamer een expositie van de Donckse Schildersclub. Dit is een club van dertien enthousiaste mensen, waarvan de meesten al vanaf 2007 gezellig op de dinsdagmiddag schilderen onder leiding van Ali de Kreek en Ineke Haaksema.

In het gebouw “de Vriendschap” in Bolnes is er de laatste jaren hard gewerkt om deze tentoonstelling tot een mooi geheel te kunnen maken. Met als thema Ridderkerk, waarvoor ze als groepsopdracht een schilderij over Ridderkerk hebben gemaakt, exposeren ze nu vol trots in de Oudheidkamer van Ridderkerk. Daarnaast zijn er ook veel andere werken van de schilders te zien. De meesten werken zijn gemaakt zijn in acryl, maar er zijn ook aquarellen en olieverfschilderingen te zien. Verder zijn er kokers beschilderd wat een verrassende uitdaging is geweest voor iedereen en nu al een succes blijkt te zijn. De kokers worden in de vitrines van de Oudheidkamer tentoongesteld.

Tussen 8 januari en 15 februari kan de expositie bezocht worden op woensdag-, donderdag en zaterdagmiddag tussen 13.30 en 16.30 uur en op vrijdagavonden tussen 18.30 en 21.00 uur. De Oudheidkamer is in het centrum van Ridderkerk te vinden aan de Kerksingel 26. De toegang is gratis. Website: www.oudridderkerk.nl.