Huis van de Kerstman in winkelcentrum

Nieuws

RIDDERKERK - Deze week is het voormalige Bruna-pand in het centrum van Ridderkerk omgetoverd tot het Huis van de Kerstman. Kinderen kunnen dit huis met hun ouders bezoeken op 19, 20, 21 en 23 december. Donderdag en vrijdag zijn er wel bepaalde uren besloten voor peuterspeelzalen en kinderopvangorganisaties maar verder is het huis tijdens openingstijden voor alle kinderen geopend.

In het huis kunnen de kinderen vanaf twee jaar voor € 2,-- deelnemen aan vier verschillende activiteiten waarmee zij een elfendiploma kunnen verdienen. Op de elfenschool kunnen de kinderen hun eigen kerstkaarten maken. Er staan hulpelfen klaar om de kinderen daarbij te helpen. Het tweede onderdeel is een sleetochtparcours. Daarbij moeten de bezoekertjes vijf cadeaus een voor een via het parcours in de slee zien te krijgen. In de bakkerij kunnen donuts worden versierd. Als laatste komen de kinderen bij de Kerstman om met hem op de foto te gaan. Die foto’s kan men bekijken en downloaden van de Facebook-pagina’s van Sport en Welzijn en winkelcentrum Ridderhof.

Bij het Huis of bij de kassa van de schaatsbaan kan een strippenkaart van €2,- gekocht worden voor deelname. Na elk onderdeel wordt een stempel gegeven. Bij inlevering van een volle strippenkaart kan bij Downtown nog genoten worden van warme chocomelk met slagroom.
Het Huis van de Kersman is op 19 en 20 december geopend van 9.00 tot 15.00 uur. Op zaterdag 21 december en maandag 23 december zijn de activiteiten van 12.00 tot 16.00 uur.

De organisatie van dit evenement ligt in de handen van Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) en Sport en Welzijn (SenW) in samenwerking met winkelcentrum Ridderhof. Het Van der Valk Hotel Ridderkerk maakt het door sponsoring financieel mogelijk dat dit unieke project voor het eerst in Ridderkerk wordt gerealiseerd. Voor meer informatie: www.ridderkerkschaatst.nl, www.sportenwelzijn.nl en www.ser.nl.