Prijswinnende surfster gehuldigd

Sport

RIDDERKERK - De 16-jarige windsurfster Maaike Huvermann uit Ridderkerk werd onlangs in het gemeentehuis in het zonnetje gezet vanwege haar uitstekende prestatie op internationaal niveau. Ze werd bij de jeugd wereldkampioen bij het freestylesurfen.

Daarvoor moest ze gedurende een aantal wedstrijden, o.a. bij Fuerteventura, genoeg punten verzamelen. Dat lukte haar en haar beloning was de prestigieuze wereldtitel. Maaike en haar familie werden in het gemeentehuis hartelijk ontvangen door burgemeester Anny Attema en sportwethouder Henk Dokter. Ze kreeg een fraai boeket en een volle snoeppot mee naar huis. Het surfen kreeg Maaike met de paplepel ingegoten: het is ook de liefhebberij van haar vader. Brouwersdam en de Maasvlakte zijn geliefde trainingslocaties. De wedstrijden vinden overal ter wereld plaats.