Doorstart voor kinderdagverblijf “De Kleine Draeck”

Nieuws

RIDDERKERK - Door het faillissement van Nokik BV, uitgesproken op 29 oktober jl., dreigde ook sluiting voor kinderdagverblijf “De Kleine Draeck” in Ridderkerk. Voor vijftien van de negentien vestigingen was er een doorstart met de overname door Brood & Spelen, maar daar was de kinderopvang in Slikkerveer niet bij. Voor “De Kleine Draeck” leek daardoor het doek te vallen per 1 december. Toch draait hier alles gewoon door dankzij de tussenkomst van Vijverhof BV.

“We hebben een tweede kans gekregen. We draaien nu als zelfstandige organisatie met hetzelfde personeel op ons kinderdagverblijf” vertelt locatiemanager Agda Westdijk. Met de nieuwe investeerder zijn er ook middelen gekomen voor een complete metamorfose van de tuin rondom het gebouw aan de Diepenbrockstraat. Er is al begonnen met de aanleg van deze speel- en natuurtuin. In deze belevingstuin kunnen de kinderen straks spelen met natuurlijke materialen en hiermee experimenteren. Hiervoor aangelegd worden onder meer een kruiptunnel, paden van verschillende materialen, ondiepe waterpartijen, een wilgentent en een moestuin. Ook komt er een hoekje met enkele bankjes, waar buiten genoten kan worden van limonade of de lunch en een babyhoek. “Een moestuintje hadden we al, maar die wordt nu flink groter. Kinderen in deze leeftijd vinden het heel interessant om te zien hoe van alles bloeit en groeit. Je zag ze hier ook altijd met hun schepjes en gieters in de weer. Daar spelen we op in door nog meer ontdekkingsmogelijkheden te bieden met meer natuur om ons heen. Ze leren zo spelenderwijs van kleine dieren, bomen en planten” stelt Agda. Het is de bedoeling dat voor het voorjaar het grootste deel van de nieuwe tuin klaar is.

“De Kleine Draeck” startte twee jaar geleden op de huidige locatie. Er is nu één groep, maar zijn lokalen om uit te kunnen groeien tot drie groepen. “We bieden kleinschalige opvang voor kinderen vanaf acht weken tot vier jaar. We hebben veel persoonlijke aandacht voor de kinderen én de ouders. Wij praten de ouders graag bij over alles wat hun kind hier doet en over hun ontwikkeling. Dat kan gaan over wat ze hebben gemaakt of over hoe ze aan activiteiten hebben meegedaan. Op het kinderdagverblijf De Kleine Draeck kunnen kinderen in een veilige, vertrouwde en stimulerende omgeving opgroeien en ontwikkelen.”

“De Kleine Draeck” is te vinden aan de Diepenbrockstraat 28 in Slikkerveer. Voor meer informatie: 0180-397211 of info@kdvdekleinedraeck.nl. Een nieuwe website is in de maak en gaat deze maand nog de lucht in: www.kdvdekleinedraeck.nl.