KIDS Express komt naar Ridderkerk

Nieuws

RIDDERKERK - In januari 2014 komt de KIDS Express naar Ridderkerk. Dit is een mobiele tentoonstelling die al meer dan twee jaar door het land toert met vijf Bijbelverhalen. Kinderen kunnen zelf aan de slag met deze verhalen met uitdagende opdrachten in vijf caravans. Die opdrachten gaan ook over hun eigen leven en het omgaan met anderen.

Leerlingen van groepen 6 t/m 8 van diverse basisscholen krijgen een uitnodiging om op avontuur te gaan met de KIDS Express. Voor andere belangstellenden zullen de kleurrijke caravans geopend zijn op de woensdagmiddagen 22 en 29 januari om 13.30 uur en 15.00 uur.

De KIDS Express staat van 18 januari t/m 1 februari in Ridderkerk. In week 4 staan de caravans bij de Protestantse Gemeente te Bolnes ( Pretoriusstraat 56) en in week 5 bij de Protestantse Gemeente de Levensbron ( Jan Luykenstraat 10).

De KIDS Express is een samenwerking van JOP (Jeugdorganisatie van de Protestantse Kerk), Kerk in Actie en het Nederlands Bijbelgenootschap. In Ridderkerk is de organisatie en invulling van de KIDS Express voorbereid door diverse kerken. Financieel wordt de KIDS Express gedragen door diverse kerken en sponsoren, waaronder Stichting Fonobori.