‘Vinyl Jaren´ bij Radio Ridderkerk

Nieuws

RIDDERKERK - Op 7 januari 2014 start Radio Ridderkerk met het nieuwe programma “De Vinyl Jaren”, dat wekelijks uitgezonden wordt tussen 21.00 en 23.00 uur.

Afwisselend nemen de presentatoren Frank Stoute, Roel van den Oever of Kees de Klerk de luisteraars mee naar de tijd toen lp en single nog de standaard geluidsdragers waren. Rode draad is steeds een hitlijst van een maand uit één van de jaren tussen 1955 en 1985. Vaste items in het programma zijn onder andere de nummer 1 hit, de lp van de week, de hoogst genoteerde Nederlandstalige single en de misser van de maand. Daarnaast worden leuke weetjes gebracht over de gedraaide platen afgewisseld met oud lokaal nieuws uit dat jaar. Op dinsdag 7 januari trapt Frank Stoute af met de hitlijst van januari 1965. De techniek van het programma is in de handen van Bob den Breeijen.