Goede zaken voor MAF

Nieuws

RIDDERKERK - Themaweken over de derde wereld hebben de leerlingen van basisschool De Driemaster in Slikkerveer flink in beweging gebracht voor de MAF, die non-profit vliegmaatschappij die in de armste delen van de wereld vliegt voor hulporganisaties en kerken.

Met de verhalen over deze organisatie wilden veel kinderen graag in actie komen voor dit doel. Begonnen werd met een kleedjesmarkt, waarmee € 542,73 werd verdiend. De evangelische boekhandel “De Kandelaar” bood aan om dit bedrag aan te vullen tot € 1000,--. Daarmee waren de zaken nog niet gedaan. De oudste leerlingen kregen een microkrediet om extra geld te verdienen. Daarnaast werden er postzegels verkocht en statiegeldflessen verzameld. Al die inspanningen van rond de honderd kinderen resulteerden in een eindbedrag van € 1650,--. De cheque met dit geweldige bedrag kon net voor de kerstdagen overhandigd worden.