Optimistische blik naar de toekomst

Politiek

RIDDERKERK - Burgemeester Anny Attema presenteerde zich tijdens de nieuwjaarsreceptie in het gemeentehuis als een optimist achter de microfoon. In haar nieuwjaarstoespraak sprak ze vertrouwen uit in de toekomst en hekelde ze zwartkijkers en onheilsprofeten, die weinig goeds verwachten van de taken die de gemeenten van het Rijk overnemen op het gebied van zorg, jeugdzorg en participatie.

“Wat mij betreft is er geen plaats voor doemdenken” aldus de burgemeester, die ervan overtuigd is dat de gemeente de uitdagingen aan kan: “Mij is allang gebleken dat Ridderkerk goed weet om te gaan met grote vraagstukken, moeilijke dossiers, krimpende budgetten en grotere verantwoordelijkheden. Dat geeft de burger en deze burgemeester moed. Ridderkerk wordt bestuurd door mensen die hun verantwoordelijk willen nemen, ondanks de verschillen van inzicht. Daarmee is Ridderkerk te feliciteren. Mijn vurige wens is dat dat ook na 19 maart zo zal zijn.”

De volledige tekst van de nieuwjaarstoespraak is in De Combinatie zelf te vinden.