EVR stelt 10-puntenplan vast

Politiek

RIDDERKERK - De lokale partij Echt Voor Ridderkerk heeft in haar algemene ledenvergadering onder leiding van lijsttrekker Ad Los het EVR “10-puntenplan” vastgesteld. Deze tien speerpunten vormen de basis van het door de partij voorgestane beleid. Het op peil houden en zelfs nog verbeteren van de algemene voorzieningen vormen daarbij de rode draad.

Centraal voor het bereiken van deze doelstellingen staat het beperken van gemeentelijke inspanningen en de uitstroom van gemeentelijk geld naar “overbodige plannen”. EVR verzet zich tegen de ambtelijke fusie “BAR” en de gemeenschappelijke regeling voor bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard. “De wijze waarop hier met miljoenen wordt omgesprongen zal Ridderkerk uiteindelijk tot een armlastige gemeente maken, waar nauwelijks nog geloofwaardige voorzieningen zullen overblijven.”
Geld dat volgens EVR een betere bestemming kan vinden. De partij denkt daarbij aan maatschappelijke initiatieven van inwoners en ondernemers “waar de gemeente nu onvoldoende aandacht voor heeft”.

Standpunten

Het EVR “10-puntenplan” staat voor de volgende standpunten:
1. Ridderkerk blijft zelfstandig;
2. Het bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard wordt niet gerealiseerd;
3. Geen tram door Ridderkerk;
4. Gegarandeerde zorg voor Ridderkerkers;
5. Ondernemend Ridderkerk faciliteren;
6. Goede en eigentijdse sportvoorzieningen;
7. Luchtkwaliteit verbeteren en geluidsoverlast beperken;
8. Blijvend contact met de mensen in de wijk;
9. Onroerendezaakbelasting is geen melkkoe;
10. Toezicht en handhaving draagt bij aan de veiligheid.

Meer over EVR en haar kandidaten is te lezen op www.EchtVoorRidderkerk.nu en op de Facebook-pagina van de partij.