Ridderkerkse twirlster Kelly Wernke naar EK

Sport

RIDDERKERK - De 13-jarige Kelly Wernke had een doelstelling om weer mee te mogen naar het Europees Kampioenschap Twirlen.

Haar tegenstanders waren sterk, en je moet eerst je punten behalen om mee te mogen doen aan het Nederlands Kampioenschap, en dan bij de top vier komen. Daar ging Wernke vol voor. Zij trainde meer dan zestien uur per week en had wierp haar vruchten af. Ze had dan uiteindelijk punten voor het Nederlands Kampioenschap behaald in al haar onderdelen, 1 Baton, 2 Baton, Dance twirl, en super X Strutt en ook Team.
1 Baton en Dans twirl zijn geen podiumplaatsen geworden, met 2 Baton mocht ze een zilveren plak in ontvangst nemen, en met het Team een bronzen plak. Met het onderdeel Super X Strutting zat Wernke in de poule voor het Europees Kampioenschap, dit was zeer spannend. Strijden tot het laatste moment. Uiteindelijk behaalde zij hier een bronzen plak mee, wat betekent dat zij met dit onderdeel mee gaat naar het Europees Kampioenschap in april. Het Europees Kampioenschap wordt dit jaar gehouden in Oostende in België in het paasweekend van 17 t/m 20 April.