Wie wordt de nieuwe Kids-chef van Ridderkerk?

Nieuws

RIDDERKERK - Na het grote succes van de Kids-chef competitie van vorig jaar, waarbij Jasmijn van Raalte (foto) de titel won met haar heerlijke gebakken zalmfilet met romige tagliatelle en champignons, organiseert Grandcafé het Plein in Ridderkerk opnieuw de Kids-chef competitie. Deelname staat open voor enthousiaste kooktalenten tussen de 8 en 13 jaar.

De acht weken durende kookcompetitie start op woensdagmiddag 5 maart. Het thema van de kookstrijd is dit jaar het maken van een culinair dessert. Tijdens de competitie worden de deelnemers op de woensdagmiddagen getest op hun kookvaardigheden. De chef-kok van Het Plein en juryleden beoordelen de deelnemers op onder andere hun productkennis, snijtechnieken, het herkennen van smaken en natuurlijk het zelf creëren van smaakvolle gerechten en mooie compensaties. Na de laatste ronde, waarbij de kinderen hun dessert zullen presenteren, wordt de Kids-chef van 2014 bekend gemaakt. De winnaar krijgt een fiets die wordt gesponsord door Rijploeg Tweewielers. Daarnaast komt het winnende dessert gerecht een jaar lang op de kaart te staan bij Grandcafé het Plein!

De inschrijving voor Kids-chef van Ridderkerk2014 staat open 27 februari. Aanmelden kan via de website van Het Plein: www.optisport.nl/hetplein of tijdens de openingsuren in het Grandcafé aan het Koningsplein. Kids-chef Ridderkerk 2014 wordt mede mogelijk gemaakt door Richard Sinte Maartensdijk Fotografie, Rijploeg Tweewielers, Van Bennekom Vlees, Horecavers leverancier Flexivers, Sligro Barendrecht en Riwear bedrijfskleding. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Andries Lock, Chef-kok van Grandcafé het Plein: andrieslock@Optisport.nl of via 06 5067 7020.