Rubriek Natuurvereniging Ridderkerk: Veldboeket

Nieuws

RIDDERKERK - Net naast het fietspad bloeien in een klein stukje berm opvallend veel bloemen. Dat kan alleen door de relatief hoge temperaturen en omdat we nauwelijks nachtvorst hebben gehad.

Ik zou hier zo een veldboeketje kunnen plukken met een paar stevige stengels van het fraaie duizendblad, het forse geel bloeiende koolzaad, de margrietachtige bloemen van kamille, opgevuld met het wortelloof van het fluitenkruid dat met hele fijne witte bloemetjes bloeit. Om het af te maken laat ik hier en daar laten een stengel met bloeiend gras uitspringen en klaar is Kees. Als ik dit thuis in een vaas zet en een foto maak, zal niemand raden welke maand op de kalender staat! Misschien moet ik er als hint een paar sneeuwklokjes en een winterakoniet bij doen. Want wie heeft ooit een winterakoniet in de zomer zien bloeien?

Groene agenda

Zaterdag 15 februari: Wintertocht naar Voorne’s Duin. Vertrek om 9.00 uur vanaf NME-centrum “De Groene Draak”. Organisatie Natuurvereniging Ridderkerk. Aanmelden bij Christa Groshart: 0180-428262 of cpgroshart@gmail.com

Donderdag 20 februari: Presentatie Roofvogels door natuurfotograaf Leo Nennie. Plaats: NME-centrum “De Groene Draak”. Aanvang: 20.00 uur. Zaal open vanaf 19.30 uur. Entree: € 2,50 p.p. inclusief een kopje koffie. Gratis toegang voor jeugdleden van natuurvereniging.