Geslaagde formule voor verkoop van verouderde woningen

Nieuws

RIDDERKERK - Woningen met verouderde inrichting liggen slecht in de markt. “Als de badkamer, toilet en keuken niet meer van deze tijd zijn, vind je nauwelijks nog een koper. Het moet echt van deze tijd zijn om kansrijk te zijn” weet Iljack Slikkerveer, die met zijn vastgoedbedrijf in Ridderkerk succesvol is ingesprongen op dit probleem. Hij neemt huizen en appartementen die lang kansloos te koop hebben gestaan over, waarna er grondig wordt verbouwd: “En die woningen zijn dan wel gewild. Binnen een week zijn ze verkocht en sommige binnen een dag!”

Slikkerveer Vastgoed BV profileert zich hiermee in een moeilijke markt. Het eigen opknapcircus is het afgelopen jaar al heel wat keren in gang gezet voor met name oude flatwoningen in Ridderkerk. “Daar zijn best wel geïnteresseerden voor, maar als er veel moet worden opgeknapt haken kopers af. Daar gaan vaak tienduizenden euro’s in zitten en bij de banken hoef je niet meer aan te kloppen voor een verbouwingsdepot naast je hypotheek. Daar zijn we met onze aanpak op ingesprongen” vertelt Iljack Slikkerveer: “Wij bieden met onze aanpak de oplossing voor mensen die vooral hun huis kwijt willen zonder enige rompslomp. Denk aan ouderen die na vele jaren naar een geschiktere woning willen, woningen die geërfd zijn en geen kijker trekken of mensen die zitten met dubbele woonlasten omdat ze hun oude woning niet kwijtraken.”

Zelf nog veel investeren in een woning die men wil verkopen doen eigenaren zelden. Met onder druk staande verkoopprijzen wil vrijwel niemand dat risico nog nemen. De directeur van Slikkerveer Vastgoed begrijpt dat wel: “Wat je erin stopt wil je ook terugverdienen en dat is voor een verkopende partij nu hoogst onzeker. Wij bieden een goede prijs en garanderen een zeer snelle en volledig betrouwbare notariële afhandeling.”

Reële prijs

Slikkerveer voegt er aan toe dat verkopende partijen zich niet te rijk moeten rekenen met hun vraagprijzen: “Die zijn vaak te hoog. De prijzen van een paar jaar geleden krijg je nu echt niet meer. Bovendien moet er bijna altijd voor twintig- tot dertigduizend euro in woningen worden verbouwd. Woningen die wij opgeknapt hebben worden door ons ‘turn-key’ terug in de markt gezet voor een uiterst reële prijs. Dat blijkt ook, want wij raken ze heel snel kwijt.”

Slikkerveer Vastgoed renoveert het interieur van de woningen met een eigen bouwbedrijf Slikkerveer Bouw BV. Met het werk wordt onder meer gezorgd voor een moderne keuken, hedendaags toilet met mooi tegelwerk en badkamer met de luxe van een nieuw hotel. “We hebben hier zoveel succes mee dat we al meerdere verzoeken hebben gekregen om dit werk ook voor derden te gaan doen. Voorlopig houden we het wel binnen deze regio. Er zijn hier nog genoeg appartementen op te knappen.”
Voorbeelden van de succesvolle transformatie van woningen zijn te vinden op de Facebook-pagina ‘Wonen in Ridderkerk”. Voor meer informatie kan men terecht bij Slikkerveer Vastgoed BV, waarvan het kantoor te vinden is aan de Dr. Colijnstraat 28 in Ridderkerk: 0180-721936 of info@slikkerveervastgoed.nl.