Bomen voor Wevershoek

Nieuws

RIDDERKERK - Het Ridderkerkse feestje op de Nationale Boomfeestdag werd dit jaar gevierd in het recreatiegebied Wevershoek. Daar mochten woensdagmorgen zo’n leerlingen van OBS De Piramide helpen met het planten van twintig bomen.

Het recreatiegebied op de grens van Ridderkerk en Barendrecht werd verrijkt met zestien ‘Szelestes’ (zilverlindes), drie iepen en één walnootboom. Wethouder Arie den Ouden gaf het startsein voor dit spitwerk en hielp ook een handje mee met het planten van de eerste boom. Het Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde verraste de jonge planters met een tasje, waarin een petje, frisbee, kattenstaartzaad en enkele folders waren gestopt. Ook van de gemeente kregen de kinderen een aandenken aan deze plantdag met het motto “Kiezen voor Bomen!”. De Nationale Boomfeestdag wordt gewoonlijk gehouden op de derde woensdag van maart. Maar omdat op 19 maart de gemeenteraadsverkiezingen zijn, is dit voor dit jaar een week vervroegd.