“Belangrijk voor werkgelegenheid”

Nieuws

RIDDERKERK - In het kader van het CDA-verkiezingsprogramma heeft lijsttrekker Peter Meij een gesprek gehad met Gerrit van Gelder, algemeen directeur van Van Gelder, een toonaangevend groente- en fruitbedrijf in Ridderkerk. “Ondernemers zijn belangrijk voor onze economie en zorgen voor veel werkgelegenheid.” Dat belangrijke aspect blijft volgens het CDA onderbelicht in de discussie over Nieuw Reijerwaard.

Van Gelder is een echt Ridderkerks bedrijf. Bij het bedrijf zijn 300 mensen werkzaam, waarvan veel in Ridderkerk woonachtig zijn. “Er wordt al ruim 40 jaar veel samengewerkt met Ridderkerkse bedrijven zoals tuinders, die veel producten voor ons telen, aannemers, onderaannemers en daarnaast ook veel met AGF bedrijven op het bedrijventerrein Veren Ambacht en het Handelsterrein op Barendrecht” aldus Gerrit van Gelder. Het succes van het familiebedrijf is volgens hem de betrokkenheid van de medewerkers en de samenwerking met veel partijen.

Van Gelder werkt 24 uur per dag om afnemers door geheel Nederland te voorzien van haar brede assortiment groente & fruit. Het succes van het familiebedrijf is de betrokkenheid van de medewerkers. “Door de samenwerking in de afgelopen jaren is er veel vertrouwen opgebouwd. Om een kwalitatief goed en vers product te leveren is de grote omloopsnelheid van de producten enorm belangrijk. Maar het bedrijf moet groeien om de kwaliteit te kunnen blijven leveren. Wij moeten uitbreiden om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen” onderstreept de directeur. De toekomstvisie van Van Gelder is helder, het bedrijf moet de trendsetter worden op de Nederlandse markt en ‘Nieuw Reijerwaard’ moet het belangrijkste AGF-centrum van de wereld worden: “Er zijn grote kansen, maar de bedrijven hebben geen zin in lange procedures. Wij hechten veel waarde aan de leefbaarheid van de bewoners in Rijsoord. Daarom gaan wij pas uitbreiden als er een goede oplossing is gevonden voor de bewoners van de Rijksstraatweg”.