KCR geeft Erik van Hulsteijn mooi afscheid

Nieuws

RIDDERKERK - Na vier wedstrijden zonder zege hebben de korfballers van KCR vorige week de zaalcompetitie mooi afgesloten. In de thuiswedstrijd tegen Sparta, die in het teken stond van het afscheid van Erik van Hulsteijn, was de thuisploeg continu de bovenliggende partij. KCR eindigt als derde door de 19-13 zege, terwijl Sparta de gevolgen van de Ridderkerkse dadendrang moest ondervinden. De ploeg uit Nijkerk zakte van de veilige zesde plaats en moet een degradatiewedstrijd spelen tegen Kinderdijk.

Het was er de Akomar Shippingploeg alles aan gelegen om de negatieve reeks van verloren partijen te doorbreken. Het weer in grote getale opgekomen publiek zag een overtuigend KCR. Na de openingsgoal van Sparta, die pas na vijf minuten viel, stoomde KCR in twaalf minuten naar 7-2, waarna het spel enige tijd stil lag wegens een ernstige blessure aan Sparta-zijde. De ploeg uit Nijkerk was aangeslagen en leek niet op weg te zijn naar rechtstreekse handhaving. De voor KCR voordelige marge bleef gehandhaafd tot de rust, 11-6. In deel twee mocht Sparta nog hoop houden tot 12-8, maar de daarop volgende vier treffers op rij waren de gasten te machtig. Daarna was ruim de aandacht voor Erik van Hulsteijn, die een publiekswissel kreeg, maar daarvoor nog met een doorloop achterover voor de mooiste treffer van het duel tekende. De gelegenheidsaanvoerder verhuist naar Putten en sloot een mooie periode aan de Sportlaan af. Na de nodige plichtplegingen kabbelde de partij naar een 19-13 eindstand. Voor Sparta een vervelende nederlaag, want door winst van ODO bij Fiks, zijn de Nijkerkers gezakt naar plaats zeven en veroordeeld tot een beslissingsduel tegen Kinderdijk.

Komende week krijgt KCR kort de tijd om de overgang naar het veldseizoen optimaal te benutten. De tijd is kort, want op zaterdag 22 maart staat de eerste veldwedstrijd te wachten.