Drukbezochte Fit-test

Nieuws

RIDDERKERK - Maar liefst 330 Ridderkerkers in de leeftijd van 65 tot 75 hebben deelgenomen aan een Fit-test in sporthal Drievliet. Bij deze uitgebreide gezondheidstest werden de bloeddruk, lengte en gewicht gemeten naast testonderdelen voor de oog-handcoördinatie, lenigheid en wandelconditie. Na verwerking van de gegevens kregen de deelnemers een passend beweegadvies.

Bij afwijkende scores kon men terecht bij een arts, die verschillende senioren adviseerde om contact op te nemen met de eigen huisarts.

Na de test konden de 65-plussers zich oriënteren op een beweegmarkt met verschillende lokale aanbieders van beweegactiviteiten. “Een eenmalige test is natuurlijk leuk maar structureel sporten/bewegen is natuurlijk veel belangrijker” aldus Jesper Lagendijk van Sport en Welzijn. Met de grote opkomst en de uitgebreidheid van de testen waren er veel vrijwilligers nodig om deze testdag mogelijk te maken. Connect2Act, het vrijwilligerssteunpunt van Riddekerk, zorgde er met 30 vrijwilligers voor dat deze drukke dag goed verliep. Met de vele positieve reacties van de betrokken partijen en de grote hoeveelheid mensen die op de wachtlijst staan. komt er zeker een vervolg.

Wethouder Den Ouden liet zich ook aan de testen onderwerpen. Zijn lenigheid was iets onder het gemiddelde, maar met de conditie scoort de wethouder ver boven het gemiddelde!