IM: Weinig verschil

Nieuws

RIDDERKERK - Om verantwoord mijn stem te kunnen uitbrengen, heb ik de verkiezingsprogramma's van alle partijen gelezen. Geweldig wat alle partijen willen. Streven naar, bevorderen van dit en dat, zich sterk maken voor ( vul maar in ), stimuleren van alles en nog wat enz.

Er is weinig verschil wat mij betreft. Wat mij wel opviel, was het hele voorzichtige standpunt van alle partijen met betrekking tot de ozb. We zijn tegen het verhogen van de ozb, tenzij het niet anders kan, zoiets. Echt een duidelijk standpunt. Het is niet zo moeilijk om de opbrengst van de ozb te verhogen, de gemeente hoeft alleen maar de woz waarde ' aan te passen'. En daar kan ik over meepraten. De lokale politiek wijkt overigens niet af van de landelijke politiek. Niet te ferme standpunten innemen, er moet straks toch worden samengewerkt met partijen met heel andere ideeën. Er worden steeds meer taken op het bordje van de gemeenten gelegd. Geld daarvoor is er nauwelijks. Of is de oplossing zelf een rad van fortuin maken en dan maar draaien. Het zal bij mij dan een klein rad worden, want een paar partijen vind ik sowieso helemaal niet geschikt om mijn plaatselijk lot te laten bepalen. In ieder geval ademen we lucht in, die nauwelijks nog erger verontreinigd kan worden. Dat heeft de politiek toch maar mooi bereikt.

A.K. van der Staal