“de PottenBazaar” met onderscheidend aanbod

Nieuws

RIDDERKERK - "We zochten naar een leuke betaalbare grote pot. Die konden we nergens in deze omgeving vinden. Dat heeft me op het idee gebracht om ze zelf te gaan verkopen” vertelt de Ridderkerkse Anneke van der Linden. Zij opende vorige maand aan het Vlietplein in Drievliet haar winkel onder de naam “de PottenBazaar”. Daar presenteert ze niet alleen potten voor binnen en buiten in alle maten, maar nog veel meer voor in en rond het huis.

Anneke liep al langer met het idee rond om een winkeltje te beginnen. Ze is thuis graag bezig met steeds nieuwe dingen voor haar interieur. “Daar krijg ik altijd veel positieve reacties op. Mensen willen dat dan ook thuis. Dat heb ik nu breder getrokken met een complete winkel” aldus de onderneemster, die zich gesteund weet door haar man en kinderen. “Ze hebben allemaal meegeholpen om dit voor elkaar te krijgen.”

Voor het aanbod van “de PottenBazaar” werd niet over één nacht ijs gegaan. In de wijde regio is onderzoek gedaan bij winkels met tuin- en interieurartikelen. “Daar hebben we zo’n dertig kilometer in de omtrek alles voor afgereden. Het heeft niet zoveel zin om hier precies dezelfde spullen neer te zetten. Daar trek je geen klanten mee. Wel met een onderscheidend aanbod” verwacht Anneke. Kleine tot heel grote potten en woonaccessoires zijn betrokken van onder meer PTMD en Elho: “We hebben hier ook veel kunststofpotten staan, maar er zijn nog veel meer kleuren en maten mogelijk . Daar kunnen we snel voor onze klanten aankomen.”

Naast de veelzijdige potterie kan men in de winkel slagen voor kussens, tafelkleden en plaids. Ook zijn er lampen, kunstzinnig vormgegeven sidetables en meubels te koop. Op bestelling kunnen meubels van steigerhout geleverd worden. Ook is er een klein hoekje met speelgoed, knuffels en lectuur voor peuters. “Een speelgoedwinkel zit hier niet meer op het plein. Als mensen nog wat kleins zoeken, kunnen ze hier terecht”, aldus Anneke.

“de PottenBazaar” (Vlietplein 9) is geopend op dinsdag t/m donderdag van 9.30 tot 17.30 uur, vrijdag van 9.30 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.30 tot 17.30 uur. Voor meer informatie: info@depottenbazaar.nl.