Direct van veiling naar Plantenbeurs

Nieuws

RIDDERKERK - De Plantenbeurs is in Ridderkerk van start gegaan met een drukbezocht openingsweekend. Veel klanten waren aangenaam verrast over het ruime aanbod en de lage prijzen van de snijbloemen, planten en perkgoed. “We kopen het allemaal zelf in bij de veiling. We hebben dus niet te maken met tussenhandel, waardoor we onze prijzen laag kunnen houden” zegt Hellen Palte van dit bijna 25 jaar bestaande familiebedrijf.

De basis voor de Plantenbeurs werd door het echtpaar Palte gelegd in Spijkenisse. Ze begonnen daar in 1991 met hun eerste bloemenzaak. Nu zijn daar al jaren twee vestigingen. Twee jaar geleden kwam daar een derde winkel bij in winkelcentrum Keizerswaard in IJsselmonde. Nu heeft de familie – met inmiddels ook de zoon en een nicht in het bedrijf - de sprong naar Ridderkerk gemaakt. “We zitten hier op een geweldige plek! Tegenover de Versmarkt middenin het centrum. Een betere locatie kun je hier niet hebben” vinden de bloemisten, die hun intrek hebben genomen in de voormalige rijwielherstelplaats van Verschoor.

De Plantenbeurs heeft het hier niet alleen binnen fleurig gemaakt met kamerplanten en verse bloemen. Dagelijks naar buiten gereden worden rekken met het plantgoed voor balkon en tuin. Enorm is ook de keus aan snijbloemen. Daar kan men een of meerdere bossen van kopen om er thuis de vazen gemêleerd mee te vullen, maar er kunnen ook naar wens boeketten worden samengesteld. Ook leuk om cadeau te doen zijn de bloemstukjes, creatief gevulde vazen of hangmanden voor binnen en buiten. Wie een jubilerende collega of een jarige vroeg wil verrassen met een boeket kan al vroeg bij De Plantenbeurs terecht.

De winkel aan de Jan Steenstraat 4 is zes dagen per week open vanaf 8.00 uur. De openingstijden zijn maandag t/m donderdag van 8.00 tot 18.00 uur, vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur. Tel. 0180-464108.