Bootcamp van Brede School

Nieuws

RIDDERKERK - Kinderen uit groep 6 t/m 8 van scholen in het centrum en Ridderkerk-West hebben de afgelopen weken een pittige training gehad. Zij namen de uitdaging aan door in te schrijven voor een Bootcamp, een nieuwe activiteit van de Brede School, met een combinatie van krachttraining, conditietraining en teamwork.

Docent Gertjan begon de eerste les met een circuittraining. De jonge sporters willen toen nog niet dat deze zwarte training slechts een ‘test’ was voor het vervolg. De weken erna waren de kinderen buiten actief. Door weer en wind liepen zij samen rondjes door de wijk, deden oefening op het schoolplein, het Oosterpark en de Gorzen. Na deze vijf intensieve weken zijn de kinderen benieuwd of er aan deze lessen nog een vervolg aan wordt gegeven in de volgende blokken. De Brede School is nu druk bezig met het vormgeven van het nieuwe blok.

Het nieuwe programma komt binnenkort op de website: www.bredeschoolridderkerk.nl.