Kapsalon Loeff wordt Pesh

Nieuws

RIDDERKERK - De Ridderkerkse kapper Philip Loeff heeft na 62 jaar zijn scharen en kammen opgeborgen. De 78-jarige kapper, die ruim vijftig jaar zijn salon had aan het Dillenburgplein, heeft zijn zaak per 1 april overgedragen aan Peshang Ibrahim. Hij zal de salon voortzetten onder de naam Pesho Hair.

Kapper Loeff is blij dat hij een goede opvolger heeft gevonden. Hij sprak de afgelopen maanden met verschillende gegadigden voor de overname. De keus viel op Peshang, die al enkele jaren zijn eigen salon heeft in Rotterdam-Zuid . “Het is een vriendelijke jongen die echt het kappersvak verstaat. Ik heb er een goed gevoel bij dat hij hier verder gaat” zegt de terugtredende kapper.

Zijn opvolger maakte de afgelopen al kennis met verschillende klanten, die vaak al tientallen jaren vertrouwd zijn met Loeff. “Ik had gisteren een klant in de stoel die hier al vijftig jaar komt. En die was tevreden” vertelt Peshang, die door bijna iedereen ‘Pesho’ wordt genoemd. Dat is ook de naam van zijn kapsalon in Rotterdam, waar hij ook al wat Ridderkerkers heeft mogen begroeten. “Die zeiden gekscherend dat het wel makkelijk zou zijn als ik hier een salon zou openen. Die stap heb ik nu gezet.”

Pellè-kapsel

Met de tweede vestiging van Pesho richt de kapper zich op breed publiek. Hij wil dames en heren van alle leeftijd optimaal van dienst zijn. De 28-jarige barbier hoopt daarnaast ook jonge klanten aan zich te binden. Hij verstaat de kunst om op een hedendaagse manier baarden te trimmen, kan figuren in het haar scheren en kan knippen voor een Pellè-kapsel.
“Het is nog een echte kapper. Dat is wat me van deze jongen bevalt. Er zijn tegenwoordig veel beunhazen in de branche. Deze vakman maakt nog echt werk je haar” vindt Philip Loeff. Als jonge kapper begon hij zijn carrière op luxe cruiseschepen, waar hij onder meer filmsterren van toen mocht kappen. Voet aan wal werd gezet met de opening van de salon aan het Dillenburgplein in 1952, waar de kapper alle jaren met veel plezier heeft gewerkt: “Ik wil al mijn klanten bedanken voor alle jaren trouw bezoek. Fysiek kan ik het overigens nog altijd aan, maar je moet een keer stoppen.”