Magere overwinning HBM Dakbedekking/Taveri

Sport

RIDDERKERK – Voorafgaand aan de laatste wedstrijd van het reguliere gedeelte van de competitie werd eigenlijk een beetje gerekend op een maximale overwinning tegen hekkensluiter Vriendenschaar uit Gouda. De uiteindelijke 7-3 zege voelde dan ook als een flinke teleurstelling voor de tafeltennissers van HBM/Taveri. Ook het vertoonde spel liet behoorlijk te wensen over.

Bram Moelker, de laatste weken toch al in vorm, was de enige speler die nog een beetje een aanvaardbaar niveau liet zien en bleef als enige speler deze avond ongeslagen. Patrick Weijers tobt al een aantal weken met zijn vorm wist zich toch nog naar twee overwinningen te worstelen. Robert Beenes speelde totaal onherkenbaar maar was toch goed voor een winstpunt. Het dubbelspel was wel weer degelijk en leverde een zege op voor een koppel Beenes/Weijers.

HBM/Taveri gaat nu als nummer twee de play offs in die deze week van start zullen gaan. De Ridderkerkers gaan, nu het kampioenschap een kansloze missie lijkt, zich volledig richten op het vasthouden van deze positie op de ranglijst. De tweede plaats geeft mogelijk ook recht op promotie naar de landelijke derde divisie. In dat opzicht staat HBM/Taveri er prima voor met liefst zes punten voorsprong op naaste belager Pecos uit Oegstgeest. Pecos is komend weekend mogelijk ook de eerste tegenstander in de play-offs.