Wernke achtste op EK

Sport

RIDDERKERK - De Ridderkerkse twirlster Kelly Wernke is vorige week achtste geworden bij het EK twirlen in het Belgische Oostende.

De 13-jarige Ridderkerkse mocht na een mooie periode van voorbereiding eindelijk afreizen voor het EK Twirling naar Oostende België.

Dit zijn lange en zware dagen geweest, waar zij met trots aan terug denkt. Je reist met de gehele Nederlandse equipe af naar het EK en dat is al een feest op zich .Je maakt er dan ook veel nieuwe vrienden, en ja die komen dan ook niet allemaal uit je eigen land.

Op zaterdag kwam Wernke in actie voor haar eerste routine. Spannend, want er zat veel meer publiek als bij een wedstrijd in Nederland. Na haar routine was het wachten op de uitslag. De top tien mocht immers zondag nog meedoen op de vloer. Uiteindelijk is Kelly Wernke op de achtste plaats geëindigd.