ZILVER VOOR SKIËR BO TERLOUW

Sport

RIDDERKERK - De 11-jarige Bo Terlouw uit Ridderkerk heeft twee weken geleden beslag gelegd op de zilveren medaille tijdens overall Kids Cup kampioen skiën bij de aspiranten II jongens.

De Kids Cup bestond uit vijf wedstrijden, waarvan de eerste en laatste in Snowworld in Landgraaf plaatsvond en drie wedstrijden in Oostenrijk. Voor elke wedstrijd waren punten te behalen en in de spannende finale in Landgraaf wist Terlouw zevenentwintig Nederlandse skiërs achter zich te laten. Zijn teamgenoot Daniel Vonk werd eerste in het overall klassement en de jonge Ridderkerker pakte een knappe tweede plek.

Sinds zijn zevende jaar doet Terlouw actief aan het wedstrijdskiën in de sneeuw en inmiddels maakt hij deel uit van Skiteam Midden Nederland. De Ridderkerker traint drie keer per week in Delft en op de sneeuwbaan van Snowworld in Zoetermeer. Daarnaast gaat hij tien weken per jaar naar de Alpen voor trainingen en internationale wedstrijden.

Momenteel verblijft de Ridderkerker met zijn team en trainers in Oostenrijk waarvoor hij geselecteerd is om mee te doen aan de beloftetesten van de Nederlandse Ski Vereniging. Het belofteteam is het Jong Oranje van het skiën en daarmee kan hij de NOC*NSF status krijgen, die hij vorig jaar ook al wist te behalen.