Expositie in IJsselmonde

Nieuws

RIDDERKERK - Galerie Oostvogel, de galerie van verpleeghuis Laurens Antonius in IJsselmonde,laat van 18 mei t/m 6 juni werk zien van Ada en Rob Burgerhout. De expositie van dit Ridderkerkse paar wordt samengesteld met beelden van Ada en foto’s van Rob.

Ada heeft van 1963 tot 1968 de opleiding tekenen en schilderen aan de Academie voor Beeldende Kunsten te Rotterdam gevolgd. In 2003 is zij bij Atelier Jetzes driedimensionaal gaan werken in brons en steen. Het is voor haar iedere keer weer een uitdaging van was of een ruw stuk steen een mooi beeld te maken. Haar inspiratiebron is vooral de natuur, maar het komt ook regelmatig voor dat ze de steen laat bepalen wat het gaat verbeelden. Zo komt de schoonheid van het materiaal het best tot zijn recht, vindt ze.

Haar echtgenoot Rob is sinds zijn vroege jeugd geïnteresseerd in fotografie. De laatste jaren is hij er weer intensief mee bezig en heeft hij daartoe ook een aantal cursussen gevolgd. Reizen staat centraal in zijn foto’s, waarbij hij probeert meer vast te leggen dan een mooi plaatje. Een goede foto is volgens hem een foto die meer lagen in zich heeft dan alleen het mooie plaatje. “En soms lukt dat, vaker niet…” zegt hij zelfkritisch. De foto’s die hij laat zien zijn nauwelijks bewerkt. Het beperkt zich tot bijsnijden (croppen), hier en daar contrasten aanpassen en eventueel omzetten van kleur naar zwart-wit als dat beter past bij het onderwerp.
Het werk van de Burgerhouts kan vanaf 18 mei dagelijks tussen 10.00 en 17.00 uur bekeken worden in de galerie van Antonius aan de Groene Tuin 1 in Rotterdam-IJsselmonde. Voor meer informatie: www.galerieserruys.nl.