Veel publiek bij negentiende editie 'Draai rond de Kraai'

Sport

RIDDERKERK - Zaterdag 10 mei werd voor de 19e keer 'De Draai Rond de Kraai' gereden, de wielerronde van Rijsoord. En er waren mooie winnaars.

Er werd in vier categorieën gestreden voor de podiumplaatsen. De eerste rondes met een afstand van 50 kilometer werd gereden door de Nieuwelingen. Deze ronde werd gewonnen door Willem Bok. Daarna volgde de Amateurs/sportklasse met een afstand van 60 kilometer. Voormalig etappewinnaar van de Tour de France en tweede bij de Olympisch Spelen, Erik Dekker, ging er met de eerste plaats vandoor. Vervolgens was het de beurt aan de Elite-vrouwen/Beloften-Vrouwen en Amateur-Vrouwen met een afstand van 65 kilometer. Natalie van Gogh kwam als eerste over de finish. De Belofte-Mannen/ Elite-Mannen reden in de laatste categorie een afstand van 90 kilometer. De eerste plaats bij deze rondes werd ingenomen door Jeroen Breewel.

Ondanks het enorme slechte weer, was er toch veel bekijks. Natuurlijk kon de ronde weer niet worden georganiseerd door de steun van de verscheidene sponsors. Met de overige rondes van onder andere Albrandswaard, Ridderkerk en Barendrecht zijn er voor de coureurs vele extra prijzen te verdelen die door de Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde ter beschikking worden gesteld.

Meer informatie en uitslagen via www.dedraaironddekraai.nl