Drukbezocht Tulpenfestijn

Nieuws

RIDDERKERK - De afgelopen meivakantie bood het Tulpenfestijn van Sport en Welzijn weer allerlei activiteiten voor de Ridderkerkse jeugd. Aan al die programma''s werd meegedaan door in totaal bijna 300 enthousiaste kinderen. De eerste week van de vakantie was er een spannende middag in het theater met de monsterlijke Gruffalo. Deze kindervoorstelling was tot de laatste stoel uitverkocht.

Dezelfde week kon er in de bibliotheek genoten worden van een leuke film. In de tweede week kon er meegedaan worden aan onder meer peuter/kleutergym en een meidenonderonsje in soos ’t Hooftkwartier, waar lekkernijen werden gemaakt voor een heerlijke high tea. Ook kon er meegedaan worden aan workshops theater, film of foto die door ToBe werden verzorgd. Bij het surfmeer in het Oosterpark werden met twee groepen vlotten gebouwd met tonnen en houten palen. Na het bouwen werden de vloeten op het water uitgeprobeerd. De ene groep roeide er gelijk vandoor, bij de andere groep werd het zwemmen. In zwembad De Fakkel konden opa’s en oma’s zwemmen met hun kleinkinderen. Op de afsluitende dag konden de voetballers zich melden voor een voetbaltoernooi op het sportplein in Bolnes. Foto’s van dit vakantiefestijn zijn te vinden op: www.facebook.nl/sportenwelzijn.