Zeilfamilie De Jong levert sportieve prestaties

Sport

RIDDERKERK - Vorig jaar boekte de zeilfamilie De Jong prachtige sportieve prestaties op de wateren van de wereld. Als catamaranzeilers behoren Alfred de Jong en zijn zoons tot de (wereld)top. Deze prestatielijn wordt dit jaar gewoon doorgezet. Alfred de Jong is ook apetrots op het succes van zijn zoons. In mei boekte hijzelf een mooie prestatie met een fietstocht (!). ,,We hebben inmiddels ruim twee duizend euro opgehaald voor Cliniclowns," zegt hij enthousiast.

Door Michael de Vogel

In mei heeft het Fietsteam van Alfred de Jong voor Cliniclowns de uitdaging volbracht. Het 5 mans team is van Parijs-Gare-du-Nord naar Ridderkerk gefietst in de tijd van 22 uur en 49 minuten. De afstand bedroeg 528 kilometer. De uitdaging was om dat te doen binnen dertig uur. De deelnemers waren Wim Middelveld, Bram Jansen, Jos van Loon, Marius de Lijster en Alfred de Jong zelf. ,,De fietstocht uit Parijs binnen 30 uur is gelukt en de inzamelingsactie voor de Cliniclowns loopt nog tot 18 juli 2014," zegt De Jong over zijn actie. ,,En natuurlijk hopen we vele zwemmers te zien tijdens de Ridderkerse Zwemvierdaagse in de Fkkel, want via elke deelnemer gaat € 2,50 ook naar de Cliniclowns."

Ook met het catamaran zeilen gaat het nog altijd goed met de familie De Jong. Lees hier meer over komende donderdag in De Combinatie.