Jeugd blijft enthousiast over Summer Events

Nieuws

RIDDERKERK - De afgelopen weken kon de Ridderkerkse jeugd zich vermaken met sportieve, recreatieve en culturele activiteiten tijdens Summer Events. En dat de jeugd nog steeds enthousiast is blijkt uit de ruim 800 inschrijvingen tot nu toe!

De tweede week van Summer Events werd afgetrapt met de workshop Mixed Media. Het aantal inschrijvingen was zo groot dat Sport en Welzijn de workshop twee keer heeft aangeboden. Tijdens deze workshop werd er met diverse materialen en technieken gewerkt. Het eindresultaat was een bijzonder persoonlijk schilderij voor alle kinderen.

Bij de sportieve activiteit in de ochtend werd vooraf al rekening gehouden met veel geïnteresseerde kinderen. Paardrijden i.s.m. Manege Reyerparc stond namelijk voor het eerst op het programma. Er werd handige informatie gegeven, waarna de kinderen onder persoonlijke begeleiding door de bak van de manege mochten rijden.
De volgende sportieve activiteit was wederom een activiteit van de Citytrainers. De Like Moving 2 Dodgeball Challenge, beter bekend als trefbal, werd goed bezocht.

Speurtocht

Op dinsdag werd er in de Bibliotheek een spannende film voor alle leeftijden gedraaid. Uiteraard bleef de film geheim tot vlak voor de SupriseBios. Tijdens de film kon iedereen genieten van een drankje en een zakje chips. De recreatieve activiteit vond dit keer plaats bij De Theetuin in Rijsoord. Al vroeg in de middag stonden er tien waterfietsen klaar voor heel veel enthousiaste kinderen. De temperatuur was aangenaam en een aantal kinderen hebben zelfs in een verfrissende duik genomen in de Waal.
Dinsdagmiddag konden de kinderen terecht bij een klassieke Summer Events activiteit: Midgetgolf. Tijdens het Midgetgolf i.s.m. de Ridderkerkse Midgetgolf Club De Hole Ridders konden kinderen een rondje midgetgolf spelen. In groepjes van 4 of 5 probeerden de kinderen in zo min mogelijk slagen de 18 holes te bespelen.
Voor het vierde jaar op rij organiseerde Sport en Welzijn een Speurtocht, ditmaal in combinatie met een GPS tocht! Na de opening in sporthal De Fakkel gingen er 30 deelnemers in groepjes van 5 richting Slikkerveer. De Speurtocht en de GPS tocht bracht de kinderen langs het Dillenburgplein, het politiebureau, Kievitsweg en de Sportlaan weer terug naar het beginpunt. Onderweg moesten de kinderen ook nog eens allerlei lastige vragen beantwoorden.

Cupcakes versieren

Voor het tweede achtereenvolgende jaar stond de workshop Cupcakes versieren op het programma. Net als vorig jaar was de opkomst overweldigend. De workshop werd twee keer aangeboden en was beide keren vol! Met veel enthousiasme en gevoel voor creativiteit werden de mooiste versieren op de cupcakes aangebracht. De cupcakes mochten uiteraard mee naar huis genomen worden.
Het sportieve gedeelte van de dag werd letterlijk en figuurlijk afgetrapt met een combinatie van Voet- en Discgolf. Beide disciplines zijn een combinatie van 1. voetbal en golf en 2. frisbee en golf. Er werd gespeeld met een voetbal en een frisbee, waarbij net zoals bij golf, een hole in zo min mogelijk beurten afgelegd moest worden. Net als in de eerste week was er deze week wederom een activiteit in het zwembad. De clinic Snorkelen werd bezocht door 40 deelnemers. Onder begeleiding werd kennis gemaakt met de techniek van het snorkelen. Als afsluitende opdracht moesten de deelnemers de gehele bodem (bezaaid met spullen) van het Orkabad leegduiken.

Rondleiding De Kuip

Oorspronkelijk stond voor dinsdag 5 augustus een uitstapje naar De Kuip op het programma, maar i.v.m. de wedstrijd Feyenoord – Besiktas moest deze verplaatst worden naar vrijdag. Nadat alle kinderen telefonisch op de hoogte waren gebracht, bleek dat gelukkig het grootste gedeelte van de ingeschreven kinderen ook op vrijdag mee kon naar De Kuip.Voor de rondleiding waren 45 kinderen ingeschreven. Het was een interessante rondleiding achter de schermen van Stadion De Kuip. De kinderen hebben allemaal leuke feiten en weetjes te horen gekregen over hun favoriete club Feyenoord. Veel foto’s van de activiteiten zijn te bekijken op de Facebook-pagina van Sport en Welzijn.