Eddy Nuijten demonstreert een aikido-techniek (foto Har van Tol) Plaats

Gratis proefles Aikido

Nieuws

RIDDERKERK - Wie kennis wil maken met de vechtsport aikido kan voor een gratis proefles terecht bij het Ki-Zentrum in Ridderkerk. “Met een keer uitproberen kun je ervaren of deze vechtkunst iets voor je is” zegt aikido-leraar Eddy Nuijten.

Men hoeft er geen vechtjas voor te zijn: “Aikido biedt iets voor iedereen. Je bent sportief bezig, je bekwaamt je in een vechtkunst en je werkt aan je fysieke en mentale houding en zelfvertrouwen. Bovendien is het gewoon hartstikke leuk en je kunt op elke leeftijd beginnen met aikido.’’

In aikido wordt voornamelijk getraind met ‘de blote hand’, maar er zijn ook veel technieken met het houten Japanse zwaard (bokken), het houten mes (tanto) en met een stok (jo). De trainingen zijn op donderdagavond en zondagochtend. Ook zijn er speciaal trainingen voor kinderen op donderdag en vrijdag in diverse leeftijdsgroepen. Voor meer informatie: aikidoridderkerk@gmail.com of 06 1919 5948. Website: www.ki-zentrum.nl.