School richt blik op Kaapverdië

Nieuws

RIDDERKERK - Een delegatie van het Farelcollege is op werkbezoek geweest in Kaapverdië. De reis naar een van de armste landen van Afrika werd gemaakt ter voorbereiding op ontmoeting en samenwerking.

In de zomer van 2015 is het de bedoeling dat Lyceum-leerlingen van de Riddekerkse school naar Sao Nicolau gaan. Zij zullen dan deels bij gastgezinnen verblijven. “Op deze wijze maken ze op een heel directe manier kennis met de manier van leven op dit eiland. Hoe zorg je dagelijks voor je maaltijd? Hoe teel je cassave en hoe melk je een geit?” aldus coördinator internationalisering Kim Sikking, die samen met directeur onderwijs Peter Meij de oriënterende reis maakte. De burgemeester van Ribeira Brava bracht in 2013 al een bezoek aan Ridderkerk. Op zijn uitnodiging om de contacten te blijven onderhouden is het Farelcollege graag ingegaan. “Het begrijpen van, het samenwerken met en het leren van leerlingen uit andere culturen heeft een plek in ons onderwijs gekregen. Meegaan met zo’n reis is iets dat je je verdere leven niet meer zult vergeten.”