Met hond te water

Nieuws

RIDDERKERK - Het Ridderkerkse zwembad De Fakkel maakte het ook dit jaar aan het einde van het zomerseizoen mogelijk dat baasjes samen met hun hond konden zwemmen.

Op zondagmorgen 14 september stonden de eerste viervoeters hiervoor al om 9.00 uur aan de poort. Sommige doken direct het water in, terwijl andere blaffende watergasten eerst wat dolde op de zonnewei. Ook gleden honden met hun baasjes van de grote gele glijbaan af. Na deze activiteit wordt het zwemwater extra gezuiverd, zodat de komende dagen bij mooi nazomerweer iedereen zonder hond nog kan genieten van de buitenbaden. Het buienseizoen is weliswaar officieel afgesloten, maar via de website, Facebook en Twitter communiceert het zwembad op welke momenten er deze week mogelijk nog gezwommen kan worden.