Actieve Scouts van toen en nu

Nieuws

RIDDERKERK - Scouting Sint Joris heeft een gezellig reünieweekend en een flitsende seizoensopening achter de rug en maakt zich nu op voor de najaarsmarkt en de Slikkerveer Survival. Het eerste weekend van september stond in het teken van weerzien met scouts van weleer.

Zo’n zeventig (oud) Ridderkerkse scouts troffen elkaar op het scoutingterrein in Baarn: om elkaar te ontmoeten en bij te praten, maar ook om (weer eens) scoutingactiviteiten te ondernemen. Zo werd er niet alleen broodje gebakken op het kampvuur, maar ook een kanotocht georganiseerd en een speurtocht gelopen. Enthousiaste reacties smaken naar meer, de eerste gedachten voor een volgende reünie activiteit zijn inmiddels uitgewisseld.

Afgelopen vrijdag werd bij scouting Sint Joris het seizoen geopend. Met dit keer niet alleen het overvliegen, maar ook een afscheid op het programma. Omdat het overvliegen altijd zoveel tijd kost is de hulp van professor X ingeroepen, die samen met zijn assistent Y wel nieuwe uitvinding wil testen: “de overvliegmachine”. Met wat haperingen en het verzamelen van energiestaafjes lukte het alle scouts om via de machine bij hun volgende speltak terecht te komen. Het laatste energiestaafje werd gebruikt om de overvliegmachine te switchen naar de “uitzwaai-modus” om afscheid te nemen van Woeps en Miag die allebei zo’n 17 jaar leiding zijn geweest bij scouting Sint Joris. De twee hebben met groot enthousiasme en inzet vele bevers (jeugdleden tussen de 5 en 7 jaar) laten kennismaken met het spel van scouting. Niet alleen de beverspeltak kon rekenen op de tomeloze inzet van Woeps en Miag, ook de diverse groepsactiviteiten zoals een lustrumkamp, de nachtstrandwandeling en het recente reünieweekend hebben zij voor hun rekening genomen.

Najaarsmarkt

Inmiddels draaien de voorbereidingen voor de najaarsmarkt ten gunste van het nieuwe scoutingclubhuis op volle toeren. Met vereende krachten wordt door de vrijwilligers van de beide scoutinggroepen Florence Nightingale en Sint Joris gewerkt om op zaterdag 20 september tussen 9.00 en 16.00 uur ‘rommel’ aan de man te brengen. Het verzamelde assortiment bestaat uit een uitgebreid aanbod kleding en daarnaast elektronica, huishoudelijke artikelen, decoratie, speelgoed, puzzels en boeken. Koopjesjagers zijn welkom op het buitenterrein aan de Nassaustraat 177A in de wijk Slikkerveer. Op zaterdag 27 september wacht het volgende Scoutingfeestje. Voor de zesde keer op rij wordt dan de Slikkerveersurvival gehouden met als onderdelen onder meer vlatvaren, oversteken met een touwbrug en kratten stapelen. De activiteiten zijn van 13.00 tot 16.00 uur achter de Christus is Koning kerk bij het Dillenburgplein.