RVVH komt er niet aan te pas tegen Ter Leede

Sport

RIDDERKERK - RVVH had weinig in te brengen in de uitwedstrijd bij Ter Leede. Na een vroege tegentreffer (Ammerlaan rondde een soepele aanval af), wist men kort daarop nog wel gelijk te maken middels Pattinama.

Maar gedurende de wedstrijd bleef men het onderspit delven. Helemaal na een aantal fatale minuten kort voor de rust. Eerst verdween een schot of voorzet via de ongelukkige Krezo in het eigen doel en twee minuten later moest Kooiman met twee keer geel vertrekken, waarna RVVH de hele tweede helft met tien man verder moest.

Ook toen lukte er aanvallend weinig bij de Ridderkerkers, die na ruim een kwartier spelen zelfs op een 3-1 achterstand werden gezet door Steemers. Daarmee was de wedstrijd gespeeld, al had een rake penalty van de ingevallen Martha in de slotfase nog wel voor spanning kunnen zorgen. Nu raakte hij de buitenkant van de paal en was het lot definitief bezegeld; RVVH leed (pas) de tweede competitienederlaag van 2014.

Ter Leede – RVVH 3-1 (2-1)
10. Ammerlaan 1-0
14. Pattinama 1-1
40. Krezo (eigen doel) 2-1
62. Steemers 3-1

Gele kaarten: Schreurs, Janssen, Kappenberg, Steemers (allen Ter Leede) en Martha, Kooiman 2x dus rood in de 43e min. (RVVH).

Opstelling RVVH:
Spelde, Weber, Vereecken, Krezo, Rodriques de Pina, van Dam, Kooiman, dos Santos, Agatowski (71. Buist) , Pattinama (58. Martha) en el Koubai (64. Oudenaarden).