ANYAM gestart met het nieuwe seizoen

Nieuws

REGIO - ANYAM, de sportvereniging voor verstandelijk beperkten in Ridderkerk, Barendrecht en omgeving is weer een nieuw seizoen gestart.

Op maandag 1 september zijn de wekelijkse zwemlessen in de Fakkel gestart. Op dinsdag 2 september startte de Ridderkerkse korfbalvereniging KCR het G-korfbal en inmiddels is ook het dansen op donderdagavond 11 september gestart. Voorlopig kunnen de leden van Anyam gebruik blijven maken van de zaal bij dans- en partycentrum Jaap van der Graaf, ondanks dat Gert van der Graaf is gestopt. Tijdens het lopende seizoen zal naar een andere zaal worden uitgekeken.

Afgelopen zaterdag 13 september stond het jaarlijks uitje op de agenda. Met een grote groep zijn de leden van Anyam in twee bussen een dag op stap geweest naar het Vogelpark Avifauna in Alphen aan de Rijn. Bij aankomst stond een uitgebreide lunch klaar, waarna de leden in alle rust het mooie park met de vele vogelsoorten en andere dieren konden bezoeken. Hierin werden zij begeleid door een groot en vooral geweldig team aan vrijwilligers. Het weer was meer dan uitstekend en de sfeer was prima. Na de vogelshow stond een uurtje varen in de omgeving van Avifauna op het programma. Veel zon en een licht briesje resulteerde in veel tevreden gezichten. Terug op het Vogelpark Avifauna bracht de doelgroep nog een bezoek aan de souvenirswinkel, waarna de bus terug naar Barendrecht reed, waar bij dansstudio Jacques een heerlijk diner stond te wachten.

Als eregasten waren Gert en Elly van de Graaf uitgenodigd om deze dag samen met de groep verstandelijk beperkten en de vrijwilligers te beleven. Voorzitter Jan Verhaar overhandigde aan het einde van de dag een bronzen beeld met het thema “Bedankt” waar twee beeltenissen elkaar een ferme handdruk geven, tezamen met een dinerbon. Jarenlang heeft Gert samen met zijn team klaar gestaan voor de doelgroep verstandelijk beperkten, bij het dansen tot en met de sinterklaasfeesten. Gert van der Graaf gaf in zijn dankwoord aan het een eer te hebben gevonden om zich voor deze groep te kunnen inzetten. Hij gaf daarbij aan, dat alles wat zijn oom Jaap heeft opgebouwd door hem is doorgezet, met als ultiem cadeau de blijde en tevreden gezichten.

ANYAM kan weer terugkijken op een zeer geslaagde dag. Deze dag werd mede mogelijk gemaakt door giften van AKOMAR en Arie Kreuk Transport BV uit Ridderkerk.